Yaşam

Bel ya da boyun sorunlarınız varsa ev işlerinde bu kurallara dikkat edin

Her 10 mesken bayanından 6’sının kas-iskelet istemi sıkıntıları yüzünden ağrı yaşadığına dikkat çeken DoktorTakvimi.com uzmanlarından Fizyoterapist Bünyamin Aydın, bu sorunlara sahip bireylerin mesken işleri sırasında dikkat etmesi gerekenleri anlatıyor.

 

Kimi şahıslara nazaran meslekten sayılmasa da, elbet içerdiği birçok zahmetle birlikte mesken hanımlığı en kuvvetli işler ortasında yer alıyor. Uzun müddet ayakta kalmak, tekrarlayan zorlayıcı hareketler ve bunların neden olduğu zorlanmalar ile birlikte bayanlarda başta omurga olmak üzere bedenin çeşitli bölgelerinde sorunlar meydana geliyor. Ağır mesken işi yapan bayanların yüzde 60’ı her yıl çeşitli kas-iskelet sistemi problemlerine bağlı olarak günlük ömrün gerektirdiklerini yapamıyor ve bedenlerinin çeşitli bölgelerinde ağrı sorunu yaşıyor. Ortaya çıkan bu sorunların büyük kısmına bel ve boyun fıtıklarının neden olduğunu söyleyen DoktorTakvimi.com uzmanlarından Fizyoterapist Bünyamin Aydın, bel ve boyun fıtığı olan şahısların mesken işlerini yaparken omurgasını nasıl koruyacağına dair ipuçlarını paylaşıyor.

 

Yerden bir şeyler kaldırırken çömelip alın

Uzun mühlet ayakta birebir durumda durmak, dizleri bükmeden yere eğilip bir şeyler almak, ağır yük taşımak üzere meskende sıkça yapılan işlerin bel omurlarına binen yükü arttırdığını anlatan Fzt. Aydın, bele binen yükü azaltmak için şunları öneriyor: “Bulaşık makinesi boşaltılırken dizler hafif bükülerek aşağıya hakikat eğilmeli, konut süpürürken süpürgenin borusu/sapı kişinin kendi uzunluğuna nazaran ayarlanmalı. Yerden bir şeyler alıp kaldırılacağı vakit dizler bükülerek çömelip alınmalı. Ütü yapmak, yemek hazırlamak üzere uzun müddet ayakta kalınmasını gerektiren işlerde kesinlikle 20-30 dakikada bir orta verip biraz dinlendikten sonra yapılan işe devam edilmeli. Çok derecede öne gerçek eğilerek ya da dizler üzerine çökerek yer silinmemeli, omurgayı olabildiğince dik tutabilecek uzun saplı yer silme aparatlarından faydalanılmalı” diyor.

 

Ütü yaparken yüksekliği ayarlanabilir ütü masası kullanın

Boynu çok derecede öne eğerek yapılan işler ve boyun kaslarını zorlayıcı ani hareketlerin yanı sıra uzun müddet birebir durumda kalınmasının boyun fıtıkları açısından büyük bir risk oluşturduğunun altını çizen DoktorTakvimi.com uzmanlarından Fizyoterapist Bünyamin Aydın, boynunuzu korumak için yapabileceklerinizi ise şöyle sıralıyor: “Ütü yaparken boynunuzu çok derecede öne hakikat eğmeyin, yüksekliği ayarlanabilir ütü masalarını kullanın. Yemek yaparken tezgâha ne çok yakın ne çok uzak durun ve yeniden başınızı öne gerçek çok eğmekten kaçının. Ayrıyeten uzun mühlet birebir durumda kalmayın, kesinlikle belli aralıklarla yaptığınız işe orta verip dinlendikten sonra devam edin. Raf düzenleme, perde asma üzere göz düzeyinin üzerindeki aktiviteler, boyun eklemleri ve omurlarını çok derecede geriye yanlışsız zorlar. Bu üzere işleri yaparken bir merdiven ya da basamak desteği kullanarak boyun kaslarınıza binen yükü azaltın.”

Hibya Haber Ajansı

,

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu