Sağlık

Evden çalışma bel ve boyun problemlerini artırdı

Konuttan çalışmanın hayatımızın bir modülü olduğu şu günlerde bu çalışma sistemine bağlı birçok ortopedik sorunun görülmeye başladığını belirten Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Gökhan Meriç, bunun en değerli nedeninin konut ortamının çalışma ergonomisi için uygun olmamasına bağlı olduğunu söyledi. Uzun müddet hareketsiz ve orta vermeden çalışma, antrenman yapılmaması ve uygun olmayan çalışma ortamı üzere farklı nedenlerin problemlerin gelişmesinde tesirli olduğuna işaret ederek, kelamlarına şöyle devam etti “Birçok kişi konutunun mutfağında, salonda, uygun olmayan sandalyelerde çalışmak durumunda kalıyor. Üstelik çalışma mühletinin uzaması ve orta vermeden çalışılması durumunda bel, boyun, omuz ve sırt ağrıları da kaçınılmaz oluyor. Bu nedenle şikâyetlerin arttığını görüyoruz.” 

 

BOYUN AĞRISINDA DİZ ÜSTÜ BİLGİSAYARLAR TESİRLİ

Bilhassa dizüstü bilgisayarlarda, uzun müddet başı öne çok eğerek çalışma başın boyun kaslarına yaptığı baskıyı 4 katına çıkarıyor. Bunun da sırt ve boyun ağrılarında artışa sebep olduğunu söyleyen Yeditepe Üniversitesi Koşuyolu Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Gökhan Meriç, kelamlarına şöyle devam etti:  “Göz hizasında olmayan ekran, dik oturuşu bozmakla birlikte bilhassa bel bölgesindeki yüklenmeyi artırıyor. Bu nedenle mümkün ortopedik rahatsızlıklardan korunmak için alınacak şahsî önlemlerin epey yararı olacaktır.” 

 

ÇALIŞIRKEN ALINACAK TEDBİRLER AĞRILARI UZAKLAŞTIRACAKTIR

Meskende çalışmaya bağlı gelişen bu rahatsızlıklardan korunmak ve bu ağrıların azaltılması ve oluşmasını engellemek için yapılması gerekenler konusunda Doç. Dr. Gökhan Meriç şu tekliflerde bulundu: 

  • Bilgisayar ekranınızın kesinlikle göz hizanızda olmasına dikkat edin. Bunun için dizüstü yahut masa üstü bilgisayarınızın altına kitap üzere yükseltici koyarak başınızın öne eğilmesini engellemeye çalışın. 
  • Konutta kullandığımız sandalyeler maalesef uzun mühlet oturup çalışma için uygun değil. Bu nedenle çalışma sandalyenizin ergonomik ofis tipi çalışma sandalyesi olmasına dikkat edin.  Mümkünse ofiste çalıştığınız sandalyenizi meskeninize getirin. 
  • Meskende çalışırken kesinlikle saat başı küçük molalar verin. Tuvalete gitmek yahut su içmek mazereti ile konut içinde birkaç adım atarak kasların hareket etmesini sağlayın. 
  • Verdiğiniz küçük molalarda, bilhassa bel, sırt ve bacak kaslarına germe idmanları yapmaya çalışın. 
  • Çalışma esnasında dizlerin, kalça eklemi ile 90 derece açıda olmasına ve bacakların yere paralel formda omurganızın yere dik durumda olmasına ihtimam gösterin.
  • Sırt ve bel ağrınız fazla ise ofis koltuğunuz ile bir arada sırt takviyesi kullanın.
  • Gün içinde, kaslarınızı güçlendirmek maksadıyla beden tipinize uygun olacak formda, antrenman yapmaya çalışın. Bunun için bilhassa online programlardan faydalanabilir.

 

HAREKETSİZLİK EKLEM AĞRILARINA NEDEN OLUYOR

“Yapılan bir diğer çalışmada meskenden çalışanların yüzde 35’inin hareketsizlikten şikâyetçi olduğunu gösteriyor” diyen Doç. Dr. Gökhan Meriç,  çalışanların da gereğince hareket edememeye bağlı eklem ve bel ağrılarının arttığından şikâyetçi olduğunu anlattı.

Konuttan çalışmaya bağlı gelişen hareketsizliğin kas kaybına yol açtığını ve bunun da ağrılarda artışa neden olduğunu söyleyen Doç. Dr. Gökhan Meriç, “Evde yapılacak antrenmanlardan en uygunları pilates, yoga usulü egzersizlerdir. Bilhassa kilo vermeye yönelik ağır kardiyo içeren Tabata, HITT idmanları sırasında dikkatli olunmalı ve bedeninizin el verdiği ölçüde aşırı yüklenmeden kaçınılmalıdır” diye konuştu. Meskende yapılan antrenmanlar sırasında muhtemel sakatlanmalardan korunmak için dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı: 

  • Beden tipinize uygun antrenmanlar yapmaya dikkat edin. 
  • Antrenman öncesinde kesinlikle esnetme ve germe hareketleri ile kas uzunluğu uzatılarak mümkün kas krampları ve hasarlanmalarından korunmaya ihtimam gösterin. 
  • Dizlerinizde çömelme sırasında ağrı oluyorsa squat lounge üzere antrenmanlardan uzak durun.
  • İdmanları bir saatten uzun mühlet yapılmayın.  Ev içinde 45 dakikalık idmanlar kâfi olacaktır.
  • Ayakta uzun mühlet kalmanız gereken zıplama içeren kardiyo yüklü idmanlar sırasında, ayak tabanı ve etrafında gelişebilecek tendinit ve ödem üzere rahatsızlıklardan korunabilmek için kesinlikle ayakkabı giyin. 
  • İdman sırasında yahut sonrasında eklemlerde ağrı yahut şişlik olursa idman çabucak bırakın, ağrılı bölgeye buz koyun. Şikâyetleriniz devam ederse kesinlikle bir uzmana danışın. 

 

UZUN MÜHLET MAUSE KULLANIMI HUDUT SIKIŞMASI YARATABİLİYOR

Konuttan çalışmaya bağlı gelişen bir öteki rahatsızlığın da bilhassa uzun mühlet mouse kullanmak zorunda kalan bireylerde ortaya çıktığına dikkat çeken Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Gökhan Meriç, kelamlarına şöyle tamamlandı:   

“Özellikle el bileği düzeyindeki sonların uzun mühlet baskı altında olmasına bağlı olarak, el parmaklarında uyuşma ve ağrı ile giden hudut sıkışması yaşanabilmektedir. Bu durumdan korunmak için saat başı molalar verilmeli, germe esneme antrenmanları yapılmalı, mousepad ve dizüstü bilgisayar bilek esirgeyici süngerler ile bu bölgede oluşan baskı azaltılmalıdır. Şayet şikâyetler artarsa ve elde uyuşma devam ederse kesinlikle bir uzman tabibe danışılmalıdır.” 

Hibya Haber Ajansı

, Hayat > Sıhhat, Hibya Haber Ajansı,

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu